Calendaris Laborals Autonòmics 2023
Prema sobre la Comunitat Autònoma que desitge per a descarregar el calendari laboral, en format autorrellenable per a completar amb la informació local:

Calendari laboral personalizable amb el logotip de la seua empresa:
Per a poder personalitzar el calendari laboral del 2023 afegint un logotip, seguisca els següents passos:
Calendari laboral per a impressió en blanc i negre:
Mútua On Line Pacients

En Unión de Mutuas ens preocupem per mantindre una comunicació activa amb els mutualistes, basada en la transparència i l’accessibilitat de la informació.
Una de les de millores en la comunicació activa realitzades ha sigut la creació de Mútua En línia Pacients, una plataforma web dirigida als pacients d’Unión de Mutuas a través de la que es presta un servei d’informació sobre els seus processos sanitaris i prestacions econòmiques rebudes.
Tot això, gestionat de manera segura i personalitzada, en condicions de confidencialitat i de conformitat amb la legislació vigent de protecció de dades.
Es tracta de fer un pas més dins del Sistema de Gestió instaurat en Unión de Mutuas, que aposta per la millora contínua en la qualitat, transparència i bones pràctiques professionals.
Canal de participació

Qualsevol consulta, suggeriment, agraïment o incidència pot presentar-se a través de:
- Els formularis disponibles en els nostres centres.
- El formulari disponible en aquest enllaç.
Les reclamacions i queixes poden presentar-se a través de:
- Les fulles de reclamacions disponibles en els nostres centres. En aquest cas, vostè o el seu representant hauran d’identificar-se correctament o acreditar la seua representació, respectivament. La reclamació/queixa, juntament amb la resposta donada, es comunicaran a la Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social.
- L’Oficina Virtual de Reclamacions (https://www.ovrmatepss.es/virtual/). La Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social gestionarà les reclamacions/queixes que arriben a l’oficina virtual, sol·licitant informació de la Mútua, rebent la contestació d’aquesta i resolent davant la persona que efectua la reclamació/queixa.
SOL·LICITUD D’INFORMACIÓ
Amb l’objectiu de complir amb la Llei 19/2013 de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, posem a la seua disposició el següent formulari per a sol·licitar informació del seu interès.
Unión de Mutuas, posa a disposició la següent adreça de correu prevenciondelitos@uniondemutuas.es per a qualsevol notificació en aquesta matèria.
De conformitat amb el Reglament General de Protecció de Dades 2016/679 i Llei orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals, l’informem que el responsable del tractament de les seues dades és Unión de Mutuas, MCSS núm. 267. La finalitat del tractament de les seues dades serà la de tramitar i gestionar els successos, incidències i denúncies notificats a l’òrgan de compliance penal. Aquestes dades seran tractats de conformitat amb el que es preveu en el Manual de Prevenció de Riscos Penals, amb la més estricta confidencialitat per part de l’òrgan de compliance penal. Això sense perjudici de la comunicació de dades que siga pertinent per a l’aplicació, si escau, del règim sancionador, o notificació a l’autoritat competent de les incidències amb transcendència penal.
L’informem que té vosté dret a accedir, rectificar, suprimir, limitar o oposar-se al tractament de les seues dades així com a la portabilitat dels mateixos en els termes legalment establits, mitjançant escrit dirigit a UNIÓN DE MUTUAS, MCSS Núm. 267, en el domicili situat en Av. del Lledó, 69, 12004 Castelló, presentant-lo en qualsevol de les seues delegacions. A través del següent enllaç web https://www.uniondemutuas.es/politicaprotecciondatospersonales/ li proporcionem informació addicional sobre el tractament de les seues dades de caràcter personal.
Unión de Mutuas, posa a disposició la següent adreça de correu dpd@uniondemutuas.es per a qualsevol notificació en aquesta matèria.
Unión de Mutuas, posa a disposició la següent adreça de correu conductas@uniondemutuas.es per a qualsevol notificació en aquesta matèria.
Unión de Mutuas, posa a disposició la següent adreça de correu comitedeetica@uniondemutuas.es per a qualsevol notificació en aquesta matèria.
SOL·LICITUDS D’INFORMACIÓ ACCESSIBLE I QUEIXES relatives al compliment dels requisits del Reial decret 1112/2018 de 7 de setembre, i sol·licitar informació que es trobe exclosa de l’àmbit d’aplicació del Reial decret.
RECLAMACIONS en matèria d’accessibilitat (Nota: Els interessats podran iniciar una reclamació sol si, havent realitzat una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta haguera sigut desestimada, no s’estiguera d’acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complira els requisits contemplats en l’article 12.5 del RD 1112/2018 (lletres a) a e) ). S’haurà d’indicar el número identificador de la seua anterior sol·licitud).
Informació jurídica
Butlletí jurídic
El nuevo Estatuto de los Trabajadores consiste en un texto refundido en el que se integran, las normas ya incluidas en el anterior Estatuto de los Trabajadores y todas las disposiciones legales relacionadas. Como novedad, se añade el sometimiento a la normativa de protección de datos, del tratamiento de la información facilitada en la copia básica del contrato (art. 8). Como curiosidad, respecto a la suspensión con reserva de puesto de trabajo, desaparecen las menciones a la prestación del servicio militar y de la prestación social sustitutoria.
La nueva Ley General de la Seguridad Social es considerablemente más extensa que la anterior ya que contiene 373 artículos, frente a los 234 de la ley anterior. En su mayor parte reproduce esta última, con las correspondientes adaptaciones y remuneraciones, e introduce artículos, secciones, capítulos y títulos completos. Como novedad, se establece un plazo de tres meses para poder solicitar los beneficios en la cotización, (por ejemplo deducciones por IT), que no se hubieran deducido en los términos reglamentariamente establecidos, para poder solicitar el reintegro de su importe, de no efectuarse la solicitud en dicho plazo se extinguirá este beneficio, (art. 20). Antes era de aplicación el plazo de 4 años de prescripción. Como curiosidad, se introduce el “complemento por maternidad” en las pensiones contributivas, por su aportación demográfica a la Seguridad Social incrementando la cuantía inicial en un porcentaje 4, 10 o 15% según el número de hijos. De aplicación para las pensiones de jubilación causadas a partir del 1 de enero de 2016.
Este Reglamento sustituye a la Directiva 95/46/CE traspuesta al ordenamiento jurídico español por la Ley Orgánica de Protección de Datos de 1999. Las empresas disponen del plazo de dos años para adaptarse al contenido del mismo.
Como novedad, se endurece el régimen sancionador, con sanciones de hasta 20 millones de euros o el 4% de la facturación anual del anterior ejercicio fiscal, según sea el importe mayor. Como curiosidad, aparece la figura del Delegado de Protección de Datos, de obligado nombramiento en todos los organismos públicos (excepto Tribunales) y en las entidades privadas cuyas actividades principales conlleven observación habitual y sistemática de interesados a gran escala o el tratamiento a gran escala de categorías especiales de datos.
De conformidad con el Real Decreto 625/2014 y con la Orden ESS/1187/2015, el alta médica extingue tanto el proceso de IT como el correspondiente subsidio el mismo día de su expedición, determinando la obligación del trabajador de reincorporarse a su puesto de trabajo al día siguiente al de su emisión sin que tenga ya cabida el abono del subsidio en día festivo o víspera de festivo posterior al alta médica.
Esta orden regula el modelo de diligencia de actuación de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social, detallando el procedimiento, contenido, criterios y modelos oficiales que deberán regir la actividad de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social para levantar diligencias de actuación. Como novedad establece que no se impondrán obligaciones a los interesados para adquirir o diligenciar cualquier clase de libros o formularios. Como curiosidad establece obligaciones de conservación de la documentación emitida por dicho Organismo que deberán observarse por las empresas durante un plazo de cinco años.