Autònoms · Utilitats

Calendaris Laborals Autonòmics 2023

Premi sobre la Comunitat Autònoma que desitgi per descarregar el calendari laboral, en format autorrellenable per completar amb la informació local:

Calendari laboral personalizable amb el logotip de la seva empresa:

Per poder personalitzar el calendari laboral del 2022 afegint un logotip, segueixi els següents passos:

1. Obrir l’arxiu del calendari prement sobre el botó, aquest s’obrirà amb el Acrobat Reader.
2. Copiar el logotip (imatge) que desitgem incorporar al calendari laboral del document on ho tinguem guardat.
3. De nou en el Acrobat Reader accedeixi al menú: veure/comentari/anotacions/segello/eina pegar imatge del portapapers com a segell.
4. Quan el cursor del ratolí es converteixi en un segell, prémer el botó esquerre del ratolí per pegar la imatge en el calendari laboral.
5. El pdf es pot guardar i imprimir.

Calendari laboral per a impressió en blanc i negre:

Mútua On Line Pacients

En Unió de Mútues ens preocupem per mantenir una comunicació activa amb els mutualistes, basada en la transparència i l’accessibilitat de la informació.

Una de les de millores en la comunicació activa realitzades ha estat la creació de Mútua En línia Pacients, una plataforma web dirigida als pacients d’Unió de Mútues a través de la que es presta un servei d’informació sobre els seus processos sanitaris i prestacions econòmiques rebudes.

Tot això, gestionat de manera segura i personalitzada, en condicions de confidencialitat i de conformitat amb la legislació vigent de protecció de dades.

Es tracta de fer un pas més dins del Sistema de Gestió instaurat en Unió de Mútues, que aposta per la millora contínua en la qualitat, transparència i bones pràctiques professionals.

Fitxa Portal Pacient

Accés

Vídeo Mútua En línia Pacients

Manual d'ús Mútua En línia Pacients

Canal de participació

Qualsevol consulta, suggeriment, agraïment o incidència pot presentar-se a través de:

  1. Els formularis disponibles en els nostres centres.
  2. El formulari disponible en aquest enllaç.

Les reclamacions i queixes poden presentar-se a través de:

  1. Les fulles de reclamacions disponibles en els nostres centres. En aquest cas, vostè o el seu representant hauran d’identificar-se correctament o acreditar la seva representació, respectivament. La reclamació/queixa, juntament amb la resposta donada, es comunicaran a la Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social.
  2. L’Oficina Virtual de Reclamacions (https://www.ovrmatepss.es/virtual/). La Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social gestionarà les reclamacions/queixes que arribin a l’oficina virtual, sol·licitant informació de la Mútua, rebent la contestació d’aquesta i resolent davant la persona que efectua la reclamació/queixa.

SOL·LICITUD D’INFORMACIÓ

Amb l’objectiu de complir amb la Llei 19/2013 de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, posem a la seva disposició el següent formulari per sol·licitar informació del seu interès.

Formulari

Per a la notificació de qualsevol consulta o comunicació relacionada amb aquesta matèria, Unió de Mútues posa a la disposició de tots els seus grups d’interès el següent formulari.

Formulari de notificació a la comissió de prevenció de delictes

IMPORTANT: Li recordem que, per a la tramitació de les comunicacions de conformitat amb la Llei 2/2023 de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, Unió de Mútues ha implementat el Canal Intern d’Informació, com a llit per a regular la gestió de les comunicacions dins del Sistema Intern d’informació regulat en aquesta llei.

Per a qualsevol consulta relacionada amb la privacitat i la protecció de les dades de caràcter personal i el seu tractament, pot consultar la Política de Privacitat i Protecció de Dades de Caràcter Personal d’Unió de Mútues.

Li recordem que pot exercir els seus drets d’accés, rectificació o supressió, limitació o oposició al tractament, així com a la portabilitat d’estos, de conformitat amb el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) i la Llei orgànica de Protecció de Dades i garantia de drets digitals (LOPDGDD), mitjançant escrit dirigit a Unió de Mútues presentant-ho en qualsevol de les seues delegacions.

Si desitja sol·licitar o comunicar qualsevol altra qüestaió relacionada amb esta matèria, pot notificar-ho en:

Formulari de sol·licitud d’informació sobre protecció de dades de caràcter personal

Per a qüestions relacionades amb Normes de conducta del Codi Ètic i Bon Govern, així com qüestions sobre valors ètics en l’entitat, Unió de Mútues posa a la disposició de tots els seus grups d’interés el següent formulari

Formulari de notificació / comunicació

SOL·LICITUDS D’INFORMACIÓ ACCESSIBLE I QUEIXES relatives al compliment dels requisits del Reial decret 1112/2018 de 7 de setembre, i sol·licitar informació que es trobi exclosa de l’àmbit d’aplicació del Reial decret.

RECLAMACIONS en matèria d’accessibilitat (Nota: Els interessats podran iniciar una reclamació sol si, havent realitzat una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta hagués estat desestimada, no s’estigués d’acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits contemplats en l’article 12.5 del RD 1112/2018 (lletres a) a e) ). S’haurà d’indicar el número identificador de la seva anterior sol·licitud).

>> Formulari de sol·licitud d’informació accessible, queixes i reclamacions sobre l’accessibilitat (RD 1112/2018).

En relació a aquesta matèria, Unió de Mútues, posa a la disposició de les persones informants el següent formulari per al tràmit de notificacions:

Formulari de denúncia formal per assetjament

Informació jurídica

Butlletí jurídic

El nuevo Estatuto de los Trabajadores consiste en un texto refundido en el que se integran, las normas ya incluidas en el anterior Estatuto de los Trabajadores y todas las disposiciones legales relacionadas. Como novedad, se añade el sometimiento a la normativa de protección de datos, del tratamiento de la información facilitada en la copia básica del contrato (art. 8). Como curiosidad, respecto a la suspensión con reserva de puesto de trabajo, desaparecen las menciones a la prestación del servicio militar y de la prestación social sustitutoria.

La nueva Ley General de la Seguridad Social es considerablemente más extensa que la anterior ya que contiene 373 artículos, frente a los 234 de la ley anterior. En su mayor parte reproduce esta última, con las correspondientes adaptaciones y remuneraciones, e introduce artículos, secciones, capítulos y títulos completos. Como novedad, se establece un plazo de tres meses para poder solicitar los beneficios en la cotización, (por ejemplo deducciones por IT), que no se hubieran deducido en los términos reglamentariamente establecidos, para poder solicitar el reintegro de su importe, de no efectuarse la solicitud en dicho plazo se extinguirá este beneficio, (art. 20). Antes era de aplicación el plazo de 4 años de prescripción. Como curiosidad, se introduce el “complemento por maternidad” en las pensiones contributivas, por su aportación demográfica a la Seguridad Social incrementando la cuantía inicial en un porcentaje 4, 10 o 15% según el número de hijos. De aplicación para las pensiones de jubilación causadas a partir del 1 de enero de 2016.

Este Reglamento sustituye a la Directiva 95/46/CE traspuesta al ordenamiento jurídico español por la Ley Orgánica de Protección de Datos de 1999. Las empresas disponen del plazo de dos años para adaptarse al contenido del mismo.

Como novedad, se endurece el régimen sancionador, con sanciones de hasta 20 millones de euros o el 4% de la facturación anual del anterior ejercicio fiscal, según sea el importe mayor. Como curiosidad, aparece la figura del Delegado de Protección de Datos, de obligado nombramiento en todos los organismos públicos (excepto Tribunales) y en las entidades privadas cuyas actividades principales conlleven observación habitual y sistemática de interesados a gran escala o el tratamiento a gran escala de categorías especiales de datos.

De conformidad con el Real Decreto 625/2014 y con la Orden ESS/1187/2015, el alta médica extingue tanto el proceso de IT como el correspondiente subsidio el mismo día de su expedición, determinando la obligación del trabajador de reincorporarse a su puesto de trabajo al día siguiente al de su emisión sin que tenga ya cabida el abono del subsidio en día festivo o víspera de festivo posterior al alta médica.

Esta orden regula el modelo de diligencia de actuación de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social, detallando el procedimiento, contenido, criterios y modelos oficiales que deberán regir la actividad de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social para levantar diligencias de actuación. Como novedad establece que no se impondrán obligaciones a los interesados para adquirir o diligenciar cualquier clase de libros o formularios. Como curiosidad establece obligaciones de conservación de la documentación emitida por dicho Organismo que deberán observarse por las empresas durante un plazo de cinco años.