Autònoms · Utilitats

Calendaris Laborals Autonòmics 2019

Premi sobre la Comunitat Autònoma que desitgi per descarregar el calendari laboral, en format autorrellenable per completar amb la informació local:

Calendari laboral personalizable amb el logotip de la seva empresa:

Per poder personalitzar el calendari laboral del 2019 afegint un logotip, segueixi els següents passos:

1. Obrir l’arxiu del calendari prement sobre el botó, aquest s’obrirà amb el Acrobat Reader.
2. Copiar el logotip (imatge) que desitgem incorporar al calendari laboral del document on ho tinguem guardat.
3. De nou en el Acrobat Reader accedeixi al menú:
veure/comentari/anotacions/segello/eina pegar imatge del portapapers com a segell.
4. Quan el cursor del ratolí es converteixi en un segell, prémer el botó esquerre del ratolí per pegar la imatge en
el calendari laboral.
5. El pdf es pot guardar i imprimir.

Calendari laboral per a impressió en blanc i negre:

Mutua On Line Pacients

Informació

Accés

Mutua online pacientes

Canal de participació

Qualsevol consulta, suggeriment o agraïment pot presentar-se a través de:

  1. Els formularis disponibles en els nostres centres.
  2. El formulari disponible en aquest enllaç.

Unió de Mútues té oberta una línia de comunicació per a qualsevol persona que desitgi posar-se en contacte amb el Comitè d’Ètica en relació amb el Codi Ètic i de Conducta de l’entitat.

A través del compte comitedeetica@uniondemutuas.es, que arriba directament al president d’aquest comitè, es pot posar en coneixement del mateix una situació o actuació que infringeixi o pugui infringir els valors i normes del Codi Ètic i de Conducta.

El canal té també la funció de recollir totes les alertes, dubtes i suggeriments que pugui suscitar el Codi Ètic i de Conducta.

Per dirigir-se al Comitè d’Ètica n’hi ha prou amb emplenar un formulari que, a més, pot usar-se per adherise al Codi Ètic i de Conducta d’Unió de Mútues.

Formulari del Codi Ètic i de Conducta

Unió de Mútues ha implantat un sistema de gestió de riscos per a la prevenció de delictes i posa a la disposició dels seus grups d’interès un canal de comunicació confidencial per a la notificació de successos, incidències o denúncies que es trobin enquadrats en algun dels tipus penals imputables a les persones jurídiques, segons el Codi Penal vigent, en l’actuació de la Mútua com a entitat col·laboradora amb la Seguretat Social.

Les notificacions es realitzaran emplenant el formulari corresponent i prement el botó enviar, una vegada emplenat. El formulari serà tractat de manera confidencial per la Comissió de Prevenció de Delictes.

És necessari que les persones que efectuïn denúncies aportin els seus noms i dades de contacte, ja que la labor de seguiment i investigació apropiada pugues no dur-se a terme si no s’identifica la font de la informació. El denunciant haurà de demostrar l’existència d’indicis raonables que validin la denúncia segons el parer de l’òrgan receptor.

Formulari

Les reclamacions i queixes poden presentar-se a través de:

  1. Les fulles de reclamacions disponibles en els nostres centres. En aquest cas, vostè o el seu representant hauran d’identificar-se correctament o acreditar la seva representació, respectivament. La reclamació/queixa, juntament amb la resposta donada, es comunicaran a la Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social.
  2. L’Oficina Virtual de Reclamacions (https://www.ovrmatepss.es/virtual/). La Direcció general d’Ordenació de la Seguretat Social gestionarà les reclamacions/queixes que arribin a l’oficina virtual, sol·licitant informació de la Mútua, rebent la contestació d’aquesta i resolent davant la persona que efectua la reclamació/queixa.

SOL·LICITUD D’INFORMACIÓ

Amb l’objectiu de complir amb la Llei 19/2013 de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, posem a la seva disposició el següent formulari per sol·licitar informació del seu interès.

Formulari

Si el teu interès és treballar en la nostra organització pots enviar-nos les teves dades i CV punxant en aquest enllaç. Gràcies pel teu interès.

Informació jurídica

Butlletí jurídic

El nuevo Estatuto de los Trabajadores consiste en un texto refundido en el que se integran, las normas ya incluidas en el anterior Estatuto de los Trabajadores y todas las disposiciones legales relacionadas. Como novedad, se añade el sometimiento a la normativa de protección de datos, del tratamiento de la información facilitada en la copia básica del contrato (art. 8). Como curiosidad, respecto a la suspensión con reserva de puesto de trabajo, desaparecen las menciones a la prestación del servicio militar y de la prestación social sustitutoria.

La nueva Ley General de la Seguridad Social es considerablemente más extensa que la anterior ya que contiene 373 artículos, frente a los 234 de la ley anterior. En su mayor parte reproduce esta última, con las correspondientes adaptaciones y remuneraciones, e introduce artículos, secciones, capítulos y títulos completos. Como novedad, se establece un plazo de tres meses para poder solicitar los beneficios en la cotización, (por ejemplo deducciones por IT), que no se hubieran deducido en los términos reglamentariamente establecidos, para poder solicitar el reintegro de su importe, de no efectuarse la solicitud en dicho plazo se extinguirá este beneficio, (art. 20). Antes era de aplicación el plazo de 4 años de prescripción. Como curiosidad, se introduce el “complemento por maternidad” en las pensiones contributivas, por su aportación demográfica a la Seguridad Social incrementando la cuantía inicial en un porcentaje 4, 10 o 15% según el número de hijos. De aplicación para las pensiones de jubilación causadas a partir del 1 de enero de 2016.

Este Reglamento sustituye a la Directiva 95/46/CE traspuesta al ordenamiento jurídico español por la Ley Orgánica de Protección de Datos de 1999. Las empresas disponen del plazo de dos años para adaptarse al contenido del mismo.

Como novedad, se endurece el régimen sancionador, con sanciones de hasta 20 millones de euros o el 4% de la facturación anual del anterior ejercicio fiscal, según sea el importe mayor. Como curiosidad, aparece la figura del Delegado de Protección de Datos, de obligado nombramiento en todos los organismos públicos (excepto Tribunales) y en las entidades privadas cuyas actividades principales conlleven observación habitual y sistemática de interesados a gran escala o el tratamiento a gran escala de categorías especiales de datos.

De conformidad con el Real Decreto 625/2014 y con la Orden ESS/1187/2015, el alta médica extingue tanto el proceso de IT como el correspondiente subsidio el mismo día de su expedición, determinando la obligación del trabajador de reincorporarse a su puesto de trabajo al día siguiente al de su emisión sin que tenga ya cabida el abono del subsidio en día festivo o víspera de festivo posterior al alta médica.

Esta orden regula el modelo de diligencia de actuación de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social, detallando el procedimiento, contenido, criterios y modelos oficiales que deberán regir la actividad de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social para levantar diligencias de actuación. Como novedad establece que no se impondrán obligaciones a los interesados para adquirir o diligenciar cualquier clase de libros o formularios. Como curiosidad establece obligaciones de conservación de la documentación emitida por dicho Organismo que deberán observarse por las empresas durante un plazo de cinco años.